toppbilde 1
Hvitt på svart Svart på hvitt - normalt A A A
  • Lover og forskrifter

    Dette er en lovpålagt tjeneste etter helse- og omsorgstjenesteloven og pasient- og brukerrettighetsloven. Se blant annet

    Helse- og omsorgstjenesteloven § 3-2 og § 3-8
    Pasient- og brukerrettighetsloven § 2-1a og 2-1d

    Lover

    Forvaltningsloven
    Helse- og omsorgstjenesteloven
    Pasient- og brukerrettighetsloven

    Retningslinjer

    Brukerstyrt personlig assistanse (rundskriv)

    Brukerstyrt personlig assistanse (rundskriv)

    Rett til egen tros- og livssynsutøvelse

    Rettighetsfesting av brukerstyrt personlig assistanse (BPA) (I-9/2015)

    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

    Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om brukerstyrt personlig assistanse, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.

    Vedlegg

    Du må legge ved fullmakt hvis det er noen som søker for deg.

    Søknaden sendes til

    Hjemmetjenesten
    Dønna omsorgssenter
    Glein
    8820 Dønna

  • Saksbehandling

    Saksbehandling

    Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

    Saksbehandlingstid

    Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

    Klagemulighet

    Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Fylkesmannen, som avgjør om klagen skal tas til følge.

  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Hjemmetjenesten
    Telefon:750 52 144 / 750 55 524
    Postadresse:Glein 8820 DØNNA
    Besøksadresse:Glein 8820 DØNNA
  • Andre opplysninger
    Oppdatert:
    2016-01-06 13:21
    Gyldig til
    2017-01-15
  • Levert av CustomPublish AS