Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
24. november kl. 08:34

Koronatelefonen 905 07 581

Åpningstid: Betjenes hverdager mellom 08-1530.  Lørdag og søndag mellom 12-14. I romjulen besvares den mellom 10-14 i kontortiden.

Hurtigtester: Hurtigtester får du utdelt på legekontoret hverdager mellom 08-1530. I helger finner du hurtigtester ved inngangen til Rus/psykiatri (døren midt på kommunehuset) og på Dønna omsorgssenter.  Ved positiv hurtigtest må du snarest ringe lege eller coronatelefonen.

Les mer clear

Støttekontakt

Mange personer trenger støttekontakt. Det kan være på grunn av funksjonshemming, alder eller fordi de har lite sosialt nettverk. En støttekontakt kan ta deg med ut på ulike arrangementer eller besøke deg hjemme. Støttekontakt er et kommunalt tilbud.

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Du kan søke om å få støttekontakt hvis du trenger hjelp til å få en aktiv fritid eller komme ut av en isolert tilværelse. Støttekontakten får godtgjørelse fra kommunen. Dere møtes hjemme eller går på kafé, kino eller gjør andre aktiviteter sammen. Det er dine interesser og behov som avgjør. Tjenesten kan gis individuelt eller i gruppe.

Målgruppe

Personer og familier som har behov for støttekontakt på grunn av funksjonshemming, alder eller sosiale problemer

Kriterier/vilkår

Kommunen vil i samarbeid med deg bestemme om du skal få støttekontakt eller eventuelt andre tjenester. Det er ditt eller familiens behov som er avgjørende.

Pris for tjenesten

Tjenesten er gratis. Du skal ikke belastes for utgifter som støttekontakten har.

aaa
Lover og forskrifter

Dette er en lovpålagt tjeneste. Se helse- og omsorgstjenesteloven § 3-2.

Lover

Forvaltningsloven
Helse- og omsorgstjenesteloven

___
Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Du kan henvende deg til kommunen for å få hjelp til å søke om støttekontakt, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.

Vedlegg

Du må legge ved fullmakt hvis det er noen som søker for deg.

Søknaden sendes til

Hjemmetjenesten
Dønna omsorgssenter
Glein
8820 Dønna

Saksbehandling

Saksbehandling

Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til statsforvalteren, som avgjør om klagen skal tas til følge.

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Hjemmetjenesten
Telefon:750 52 144 / 750 55 524
Postadresse:Glein 8820 DØNNA
Besøksadresse:Glein 8820 DØNNA
Andre opplysninger
Oppdatert:
2016-01-06 13:21
Gyldig til
2017-01-15