Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
24. november kl. 08:34

Koronatelefonen 905 07 581

Åpningstid: Betjenes hverdager mellom 08-1530.  Lørdag og søndag mellom 12-14. I romjulen besvares den mellom 10-14 i kontortiden.

Hurtigtester: Hurtigtester får du utdelt på legekontoret hverdager mellom 08-1530. I helger finner du hurtigtester ved inngangen til Rus/psykiatri (døren midt på kommunehuset) og på Dønna omsorgssenter.  Ved positiv hurtigtest må du snarest ringe lege eller coronatelefonen.

Les mer clear

Sykehjem - korttidsopphold

Trenger du opptrening etter sykdom eller nærmere utredning, kan du søke om korttidsopphold på sykehjem.

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Du kan søke om korttidsopphold på sykehjem hvis du for eksempel trenger opptrening etter sykdom eller nærmere utredning. Det skilles mellom tre typer av korttidsopphold:

  • døgnopphold (minst 24 timer)
  • dagopphold
  • nattopphold

Pris for tjenesten

Kommunen kan kreve vederlag av beboeren. Vederlaget er fastsatt i statlig forskrift (se under Lover og retningslinjer).

aaa
Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om korttidsopphold i sykehjem, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.

Vedlegg

Du må legge ved fullmakt hvis det er noen som søker for deg.

Søknaden sendes til

Dønna omsorgssenter
Glein
8820 Dønna

Saksbehandling

Saksbehandling

Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Normalt vil vi komme på hjemmebesøk. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, kan du klage videre til statsforvalteren.

Du kan også klage på selve utførelsen av tjenesten. Klagen sender du til kommunen eller direkte til tjenesteyteren.
 

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Dønna omsorgssenter sykehjem
Telefon:75052145
Postadresse:Glein 8820 Dønna
Besøksadresse:Glein 8820 DØNNA
Andre opplysninger
Oppdatert:
2016-01-06 13:21
Gyldig til
2017-01-15